Heidi's bookshelf: read

Heartstopper: Osa 1
Kiss My JUHANNUS
Sydämenmuotoinen kesä
Kiltin tytön murhaopas
Perfect on Paper
Lomalla kaikki on toisin
Kärsimyskukkauuteaddiktio
Stranger Things: The Other Side
Laura Dean Keeps Breaking Up with Me
10 totuutta ja yksi tehtävä
Punapipoinen poika
Kiss Me - Rakkautta Mykonoksella
Counting Down with You
Laakson linnut, aavan laulut


Heidi's favorite books »

lauantai 16. toukokuuta 2015

Haasteita kesäksi: kirjankansibingo, klassikko-haaste ja 64:n kirjan lukuhaaste

Olen aivan ihastunut näihin haasteisiin, joihin blogimaailmassa olen törmännyt. Niihin osallistumalla tulee luettua sellaisia kirjoja, joita ei olisi välttämättä koskaan lukenut. On myös mukava osallistua yhdessä, sankoin joukoin muiden bloggaajien kanssa johonkin haasteeseen. Koska blogissani esittelen pääasiassa tietyn genren kirjoja, olen valinnut haasteet sen mukaan, että voin pysyä asettamieni kehysten sisällä. Olen aiemmin osallistunut Nettilukutoukkien novellihaasteeseen sekä Goodreads-sivuston I spy Challenge 2015 -haasteeseen. Tarkennettakoon, että olen jälkimmäisessä haasteessa mukana ihan omaksi ilokseni, enkä ole linkittänyt osallistumistani kyseisen haasteen sivulle.







Seuraavat haasteet ovat enemmän kuin mielenkiintoisia: Kirjakaapin kummitus-blogissa on 15.5.-15.8. menossa kirjankansibingo, jossa yritetään saada kirjan kansikuvien perusteella joko vaaka- pysty- tai vinorivi täyteen. Saapas nähdä, onnistunko saamaan yhtään riviä!


Reader, why did I marry him -blogissa on 31.7. asti menossa Klassikko-haaste, jossa omaa yleissivistymättömyyttään voi paikata lukemalla jonkin klassikkoteoksen. Minä häpeän myöntää, etten ole lukenut J.R.R. Tolkienin Taru sormusten herrasta -kirjaa, joten osallistun haasteeseen sillä. Olen varmasti parempi ihminen sen luettuani ;)



Löysin nyt vasta Goodreads-sivuston, vaikka olen toki siihen törmännyt muutamia kertoja ja ihmetellyt, mikäs homma se on. No, todella mukavalta sivustolta vaikuttaa, ja ensi töikseni lisäsin sinne kaikki tänä vuonna lukemani kirjat arvosteluineen (paitsi yhtä, jota en sieltä löytänyt) ja osallistuin lukuhaasteeseen, jossa minun pitää lukea tämän vuoden aikana 41 kirjaa. Tavoite on minulle realistinen, sillä luen noin kolme kirjaa kuukaudessa, joskus neljä, ja minulla alkaa työt ensi maanantaina, joten en päivisinkään enää ehdi lukemaan. En osannut linkittää Goodreadsin-ikonia omaan blogiini, joten jos joku osaa sen, voisi ystävällisesti neuvoa minua kommenttilootassa ;) Olisin hyvin kiitollinen!Aika vaarallinen sivusto tuo on, sillä löysin sieltä heti monia, monia have-to-read-kirjoja, joita TIETENKÄÄN ei ole suomennettu. Ihan kuin ei entisissäkin olisi lukemista, heh.

Päivitys 17.5.2015: Muutinkin Goodreadsin lukuhaastetta 64 kirjaan, sillä minulle tuli pieni laskuvirhepaholainen! Lukutahtini onkin nimittäin noin viisi kirjaa kuukaudessa, sillä en osannut ottaa huomioon sitä, että postaan saman kirjasarjan kirjat yhden otsikon alle ja postauksen päivämäärä on aina se, milloin olen tehnyt sarjan ensimmäisen postauksen. Note-to-self: tästä lähtien pistän päivämäärät kirjasarjojen jatko-osien postausten yhteyteen! Onneksi muistan jotenkuten, mitä olen tämän vuoden puolella lukenut, ja sain päivitettyä Goodreadsin-sivuille kaikki lukemani kirjat, vaikka osissa lukupäivät ovat vähän sinne päin.

Tällaisia haasteita itselleni asetin, ja ei kun lukemaan!

5 kommenttia:

Niina T. kirjoitti...

Goodreads on ihana. (Ja vaarallinen, löytää jatkuvasti uusia, kiinnostavia opuksia.) Siellähän voi pyytää Librarian-statusta, jolloin voi lisätä puuttuvia teoksia ja muokata tietoja. Minulla on Librarian oikeudet, eli voin lisätä puuttuvan teoksen, jos haluat pitää listasi ajantasaisina. :) Itse olen aina päivittämässä tietokantaan puuttuvia teoksia, sillä haluan tarkastaa kätevästi lukemani.

Heidi P kirjoitti...

No jos viitsisit lisätä sinne Tuulia Matilaisen Hullun koiran :)

Kia/ Luetaanko tämä? kirjoitti...

Kuulostaa hienolta tuo asettamasi 64 kirjan tavoite. Tsemppiä haasteen suorittamiseen! :)

Ulla kirjoitti...

Samoja haasteita minäkin yritän toteuttaa. Huomasin, että asut Oulussa... Siellä minäkin asuin 88-95.

Heidi P kirjoitti...

Juu, olen asunut Oulussa vuodesta 2001 tai 2002 saakka, sitä ennen naapurikunnassa koko elämäni alun :)