Heidi's bookshelf: read

Heartstopper: Osa 1
Kiss My JUHANNUS
Sydämenmuotoinen kesä
Kiltin tytön murhaopas
Perfect on Paper
Lomalla kaikki on toisin
Kärsimyskukkauuteaddiktio
Stranger Things: The Other Side
Laura Dean Keeps Breaking Up with Me
10 totuutta ja yksi tehtävä
Punapipoinen poika
Kiss Me - Rakkautta Mykonoksella
Counting Down with You
Laakson linnut, aavan laulut


Heidi's favorite books »

lauantai 7. marraskuuta 2015

Uusia blogihaasteita

Uusia blogihaasteita on taas tulossa. Olen mukana Tuijata.Kulttuuripohdintoja-blogin emännöimässä Klassikkohaasteen toisessa osassa, johon aion lukea J.K. Rowlingin teoksen Harry Potter ja viisasten kivi. Olen nolostellut monesti tätä aukkoa sivistyksessäni, sillä lähes kaikkihan ovat lukeneet Harrypotterit! Postilaatikkooni tupsahtikin sopivasti arvostelukappale tuoreesta Tammen julkaisemasta kuvitetusta versiosta, josta olen enemmän kuin innoissani. Katsokaa nyt, kuinka kaunis jo kansikuvakin on:


Klassikkohaasteen ohjeistus:

Valitse joku klassikko, jonka olet jo pitkään halunnut lukea ja ilmoita valinnastasi Klassikkohaaste-postauksen kommenttikenttään.

2. Lue valitsemasi klassikko.
3. Kirjoita postaus lukemastasi klassikosta ja julkaise postauksesi 31.1.2016. Linkitä postauksesi Tuijata.Kulttuuripohdintoja-blogin koontipostaukseen, jonka Tuija julkaisee blogissaan samaisena päivänä.
4. Kehu itseäsi: selätit klassikon – ja ehkä jopa nautit siitä!
5. Toista kohta neljä, useasti.



Olin tänä kesänä mukana Reader, why did i marry him? -blogin emännöimässä Klassikkohaasteen ensimmäisessä osassa, johon sain luettua J.R.R. Tolkienin Taru Sormusten herrasta -trilogian kaksi ensimmäistä osaa, Sormusten ritarit ja Kaksi tornia. Kolmas osa vielä odotuttaa lukemistaan. Voit lukea mietteeni tuosta tiiliskivestä tästä linkistä.

Toinen blogihaaste, johon osallistun, on pitkäkestoisempi, sillä se on voimassa kokonaisen vuoden. Orfeuksen kääntöpiiri -blogissa on menossa 3.11.2015 - 2.11.2016 kauhukirjallisuuteen liittyvä haaste Hämärän jälkeen, johon liittyy myös arvonta.




 Haastetasot ovat seuraavat:

Haudankaivaja (1 kirja)
Aave (3 kirjaa)
Ihmissusi (5 kirjaa)
Vampyyri (7 kirjaa)
Zombie (9 kirjaa)
Noitapiiri (11 kirjaa)

Pyrin lukemaan kauhukirjan sieltä, toisen täältä. Kyseinen genre ei ole minulle kauhean tuttu, vaikka joitakin kauhuteoksia olen toki lukenut, joten on mukava tutustua erityyppisiin kauhuteoksiin. Suvin blogista löytyy tosi kattava vinkkilista, jossa on myös tietokirjallisuutta, sarjakuvia ja lasten ja nuorten kauhukirjallisuutta.

Aloitan omat kauhulukemiseni tänä syksynä ilmestyneellä kauhukokoelmalla Wendigo ja muita yliluonnollisia kauhukertomuksia (Jalava) ja nappailen sitten silloin tällöin myös Suvin listalta sopivia luettavakseni. Pyrin lukemaan ainakin viisi kauhugenreen kuuluvaa teosta haasteen aikana.

Tämän vuoden loppuun asti olen vielä mukana Goodreadsin 2015 Reading Challenge -lukuhaasteessa, jossa olen lupautunut lukemaan 64 kirjaa vuoden aikana. Tällä hetkellä olen lukenut 58 teosta, joten uskoisin selvityväni tavoitteestani.

Lisäksi olen mukana niin ikään Goodreadsin I Spy Challenge -haasteessa, jossa keräillään tietynlaisia kirjan nimiä. Tästä linkistä näet edistymiseni.



1 kommentti:

MarikaOksa kirjoitti...

Minäkin olen mukana klassikossa, mutta en vielä ole päättänyt mitä luen. Sinulla onkin varsinainen herkkupala edessä. Tykkäsin Pottereista ja tuossa ekassa osassa on vielä sellaista taikamaailman ihmettä mukana. Synkkyydet tulee vasta myöhemmin.